Reproduïm íntegrament el comunicat que ens han fet arribar

“Els sis regidors i regidores de l’Equip de Govern Municipal de Junts per Barberà i Esquerra Republicana de Catalunya volem fer públic amb aquest acte el nostre compromís perquè l’Ajuntament de Barberà col·labori amb la Generalitat de Catalunya per a què el referèndum del proper 1 d’octubre es celebri amb tota normalitat a la nostra ciutat. Un referèndum que recull la voluntat democràtica del 80% de catalans i catalanes de poder expressar-se pacíficament per decidir el futur polític de Catalunya.

Nosaltres, membres de l’equip de govern i en representació de l’Ajuntament de Barberà del Vallès, fem valer el Pacte de Govern pel Canvi Polític a Barberà que vam subscriure el juny de 2015. Un pacte que té com a objectiu millorar la vida dels barberencs i barberenques i contribuir a la transformació social de la nostra ciutat des de l’esquerra. Un projecte de transformació que passa també per reconèixer el dret d’autodeterminació dels pobles, i en el nostre cas, del poble català. Així ho vam fer valer signant la Plataforma Ciutadana per Barberà, Junts per Barberà i Esquerra Republicana de Catalunya l’esmentat acord, després de llargues negociacions, i que dedicava expressament el seu apartat sisè “Procés Català i Dret a Decidir” deixant clar que:

“Ens comprometem amb el dret a decidir del poble català perquè és un exercici democràtic i de participació amb el que estem compromeses des de Plataforma Ciutadana Per Barberà, Junts per Barberà i Esquerra Republicana de Catalunya. Des de l’Ajuntament assegurarem que tant el debat sobre el futur de Catalunya sigui plural, constructiu i públic com que els i les barberenques podran exercicir els seus drets com la resta de catalans i catalanes. En aquest sentit, l’Ajuntament de Barberà sempre es mantindrà fidel a la decisió democràtica que prenguin els i les barberenques, el conjunt del poble català i les institucions catalanes”.

Els sis regidors i regidores aquí reunides tenim un profund respecte i sentim una profunda lleialtat al pacte de govern contret i signat com a resultat de les eleccions municipals i amb voluntat transformadora. És per això que estem treballant dia a dia per fer-lo complir en tots els seus àmbits.

Volem compartir públicament amb els veïns i veïnes de Barberà del Vallès que Plataforma Ciutadana per Barberà ha bloquejat qualsevol decisió respecte la celebració del referèndum i que, finalment, l’Alcaldessa, en nom del Grup Municipal de Plataforma Ciutadana per Barberà, ha comunicat a la Generalitat la no intenció de cedir les escoles municipals ni col·laborar en la celebració de l’1 d’octubre.

No som nosaltres les que hem de donar explicacions del per què no es respecta un pacte de govern. Ni tampoc som nosaltres les que hem d’explicar per què s’ha volgut bloquejar i obstaculitzar que el conjunt de barberencs i barberenques puguin exercir amb normalitat el seu dret a opinar i votar el proper 1 d’octubre. No som nosaltres les que hem d’explicar per què es nega el dret a votar de tots i totes les barberenques el proper 1 d’octubre.

Per finalitzar, volem anunciar que els sis regidors i regidores, per tant govern municipal de Barberà i en representació de l’Ajuntament de Barberà, signarem una carta de resposta al President de la Generalitat i als grups amb representació al Parlament de Catalunya. A Barberà  ja estem col·laborant des del Govern Municipal amb la Generalitat per donar la normalitat necessària el proper 1 d’octubre i que els i les barberenques que vulguin votar ho puguin fer.

Us animem a tots i totes a participar de la convocatòria del referèndum.

Barberà del Vallès, 11 de setembre de 2017

Signat per:

Sandra Ramos Montesinos, Junts per Barberà

David Clarà Garcia, Junts per Barberà

Pere Pubill Linares,
Esquerra Republicana de Catalunya

Mireia Sánchez Pi, Junts per Barberà

Fabià Díaz-Cortés, Junts per Barberà

Roger Pérez Álvarez,
Esquerra Republicana de Catalunya ”